Första ljuset i livet

idag har jag beskådat någonting alldeles underbart vackert :)
Kom till jobbet efter att ha varit hem och snabbätit efter styrketräning där jag körde hårt, och klär mig och sedan går jag ut i lagårn och ser en ko ligga och kalva mitt framför ögonen på mig. Min första reaktion var att vända mig om och gå ut igen, varför vet jag inte kan inte ens förklara det själv!
sen gjorde jag lösdriften, (där alla kvigor går i en stor slags hage inomhus) och när jag kommer tillbaka ligger där en alldeles genomblöt utmattad liten kalv nedbäddad under hö för att få värme. :') Gulligt värre.
men vi mjölkade färdigt osv, och ja jag gick och kollade till den ibland ;)

Tillslut efter att ha gjort klart allting annat i lagårn så fick jag gå och mata den ur en stor nappflaska och när jag står bredvid den och pratar med hon så försöker hon ställa sig upp och bredvid mig så lyckas hon :D
Jag blev glad för hennes skull då ;) sen diade hon ur flaskan perfekt, inga svårigheter där inte!

Nu har jag då nyss hoppat ur duschen och ska kolla på telefoner på internet för jag fick inte tillbaka min telefon som jag lämnat in utan jag får en nyy!


xoxo


Kommentarer
Postat av: systeryster

Visst är det häftigt!

2009-01-28 @ 20:42:26
URL: http://www.emiliaflindberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0