2008 - ett år som påverkat mig.

Summering av 2008


Januari

Efter nyår som firades i Älvsbyn, det var inget speciellt nyår. Ledsamheter osv. januari månad var lugn sedan. I slutet av månaden träffades jag och Jocke, mitt ex och vi blev tillsammans kring den 25-30.


Februari

Den här månaden kändes som att det flög förbi med skoterkörning och allmänt ta det lugnande ;P


Mars

Lite tjafs gjorde att det tog slut mellan mig och Jocke men vi blev tillsammans efter en knapp vecka så egentligen inget att nämna.

Umgicks mycket med Sikforsarna, mina älskade barndoms kompisar J

Det var även ett lan den här månaden som var rätt roligt =)


April

Mamma och pappa for till fjällen och jag stannade hemma för att ta hand om Lotus och Leo.

Mina älskade djur som betydde och fortfarande betyder allt!

Den månaden umgicks jag med samma människor som månaden före.




Kortet togs dagen vi tog bort honom...


Maj

Det tog slut mellan mig och Jocke och jag började vara mycket hemma med föräldrarna osv. En rätt tråkig tid egentligen.

Juni
Började prata om att ta bort Lotus & Leo.. :'(

Examen 6 juni, fredag. Som jag spenderade en sväng på moped in till stan och kolla vad alla onyktra människor gjorde ;P
Måndagen efter alltså den 9 juni började jag jobba för Stenvalls Trä Ab med skogsplantering runt omkring i Sikfors/Borgforsheden/Arnemark. Även lite i Lillpite men dit for bara jag och en av "cheferna" eller vad man ska kalla honom ;P
Sen blev det även en sväng till Älvsbyn. Jobbade med detta otroligt ansträngande jobbet som enda tjej dessutom. Men det gick alldeles utmärkt ;)

Helgen efter att jag börjat jobba (jobbade från måndag 9 juni-19 juni) Började mamma och pappa fråga vad jag önskade mig i födelsedagspresent och jag sa precis som jag sagt  hela halvåret typ!
-En tax valp
-Hål i tungan
Och det var väl inte speciellt kul för de att höra eftersom de inte ville ha hund eller ge mig hål i tungan förrän jag var 18.
Men söndagen 15 juni när vi satt och käkade middag så började mamma och pappa prata om tax osv. och vi hittade en valp i Dalarna i samma by som dit vi skulle en vecka senare på semester. Men där blev det ingenting men hittade då en uppfödare i Sundsvall så jag ringde dit och jag tingade en rödfärgad valp med namnet "Tore".
Torsdagen jag slutade jobba köpte jag en ny kamera (mest för att jag ska kunna ta kort på Tore ;P)
19 juni var första gången jag såg Tore 3½ vecka gammal. Ett obeskrivligt minne som kommer hänga med alltid.
Glädjen att jag skulle få en hundras som jag verkligen ville ha och en så söt en.. Ville inte fara iväg den kvällen.. Men var tvungen att fara till slut. Fast det stred emot..

Spenderade drygt 5 dagar i Dalarna där jag gick på promenader och sprang några gånger för att jag ville börja träna.
26 Juni fick jag se min Tore igen. Nu var dom 4½ vecka gammal.


Hur kan man inte älska någonting så sött och oskyldigt gulligt!?


Den månaden fortsatte i trans nästan och tankarna vandrade hela tiden till den där otroligt sööta dvärg taxen vid namn Tore som skulle bli min en som oturligt nog befann sig ca 50-60 mil ifrån mig.

30 juni, började jag jobba på poolen i Sikfors, så jag fick i princip betalt för att sola ;P
Jobbade samtidigt i min farbrors lagård och passade på att tjäna mycket pengar!

Juli
Bestämde att ta bort Lotus & Leo... :'( Resten av veckorna var jobbiga och hade nog inte klarat mig igenom det så bra om jag inte hade haft Tore! <3
Det svåraste beslutet jag tagit.. Nånsin..

Jobbade 3 veckor på poolen och hade det allmänt chill =)
Var sedan ledig en dag och fick ett oväntat samtal från Yasmine, Tores uppfödare och hon sa att jag var tvungen att komma ner till Sundsvall samma dag istället för att komma ner dagen efter. Så blev en stressig dag för att hinna med bussen.
Kom fram kring 17-19 någon gång på kvällen, sov där och kunde inte släppa blicken från Tore =)
Dagen efter, tisdag 22juni, var det veterinär besök och sedan snabbt iväg med lastbilen som skulle ta oss till Piteå.
25 juli var det PDOL dags för mig. Kvällen var trevlig och var även ut på Kittelfjäll för första gången ;)
Sen var det bara Tore som gällde resten av sommaren ;)

Augusti
11 augusti efter kl 18 tog vi bort Lotus & Leo.. Älskar er!
Den jobbigaste dagen.. Mycket tårar fälldes den dagen.. Kommer ihåg att jag grät mycket under sommaren över det här beslutet.. Ville inte riktigt inse att jag var tvungen men..


Sista bilden som jag tog på min älskade Lotus.
Kommer göra en minnestatuering för honom..


Var även på motorcykelträff sista helgen innan skolan började. Var även cruising den kvällen så var där en sväng och hjälpte en kompis i nöd ;P


September
Tjejkväll hos Jessica där jag träffade Henke för första gången ;)
Vilken söt kille var det första jag tänkte.
Och sen tog det inte lång tid innan vi blev tillsammans och vi började umgås!
Var otroligt glad att ha hittat en sådan underbar kille!
Det blev lite mer fester de resterande månaderna av året.
Började jobba i lagårn igen, i behov av pengar ;P
Började även valpkurs med Tore!

Oktober
Började umgås med Jessica och Emelie. Och efter en massa tjafs hittade jag och Emelie varandra och insåg hur bra vi trivdes ihop.
Sedan kommer jag inte ihåg vad som hände ;P
Umgicks mycket med Henke. :)


November

Umgicks mycket med Henke och Emelie.
En månad fylld med fester och vänner =)

December
Umgicks med kompisar och Henke =) var även lite festande!
23 december for jag, Emilia, mamma & pappa till Teneriffa/Spanien. Och var där i värmen i en vecka. Tränade 3 ggr, var mycket promenader varje dag. Gick någon timme =)
Åt god mat och solade. Vi tog det lugnt och skönt hela semestern =)
Vi gillar att träna, tro det eller ej ;)
Nyåret var det roligaste hittills!

 

Första bilden högst upp till vänster: Jag och Emelie i början av kvällen!

Andra bilden högst upp till höger: Jag och Älsklingen! <3

Tredje bilden längst ner till vänster: Jag och Emelie 4 minuter före det nya året!

Fjärde bilden längst ner till höger: Jag, Danne och Älsklingen

Jag

Det här året har varit ett år utöver det vanliga. Jag som person har utvecklats som aldrig förr.

Har ändrat mig inställning till livet. Allt fixar sig, alltid.


Jag gick igenom mycket under året som gått. Det var både bra och dåliga stunder. Och tog det svåraste beslutet jag behövt göra i mitt liv och det var att ta bort min bästa vän efter 5½ år tillsammans. Där vi båda utvecklats, självklart till det bättre.

Många bra stunder som har hjälpt mig att bli den jag är idag. Jag kommer alltid vara tacksam för det du gav mig. Det är ett band som jag inte skulle ha klarat mig utan. Han hjälpte mig genom alla möjliga saker. Både enkla och svåra saker.
Lotus <3
Lotus & Leo har hjälpt mig genom så mycket.. Hur ska jag kunna återgälda dem?

Nu är det Tore och jag som gäller.
Han är det jag behöver för att kunna må riktigt bra :) Jag älskar  honom med hela mitt hjärta och jag skulle ärligt talat inte kunna tänka mig ett liv utan honom!
Han märker när det är någonting fel och bara är där för en :) Obeskrivligt tacksam!!!
Dessutom är han alltid lika glad att få se mig =)
Han betyder
allt!

Självklart betyder Henrik sjukt mycket för mig, trivs jätte bra ihop med honom och hoppas att vi får ett underbart år tillsammans! Älskar dig grymt mycket älskling :) !

Och Emelie som är den bästa kompis jag haft och har ;) Love you babe!


Jag har förändrats till det bättre.



   
Jag och mina älsklingar.  Jag och Lotus har haft riktigt  bra stunder men nu är det jag och Tore som ska skapa nya minnen och utvecklas tillsammans :) Älskar dig TT! ;) hehe.
(Terrorist Tore)


Det var allt för mig om året.. Har hänt andra saker som jag inte vill erller tycker att man tar upp på en blogg och vill dessutom intte skriva allting i detalj =)



xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0