Nolia utbildning och framtid

Idag har det varit en utbildning och framtids mässa på Nolia, var där och pratade med polisen och umeå universitet :) Man kan görapolisutbildningen där. Känner att om jag ska bli polis så vill jag gå på skola och inte plugga på distans.. Som det känns just nu iaf eftersom jag inte är så super bra på att plugga själv.. men det kan ju förändras med åren :)

Eftersom jag måste vara 20 när jag börjar utbildningen så kanske man pluggar någon kurs på universitet eller nåt :) Men då kanske jag måste plugga in Matte B... Aja, det där ordnar sig. Får kolla upp det där närmare senare typ i 3an, känns som att det är lite onödigt att börja redan nu med det. Men känner mig så jäävla peppad just nu för allt som har med skola att göra vilket är otroligt olikt mig!!
Vill bara ha så mycket extra poäng och erfarenhet som möjligt men vill försöka komma in när jag är högst 22.. Men det beror ju på hur det går med uttagningen osv.. Skulle vara skönt!
Måste ju ha arbetslivs erfarenhet osv.. haha jaja nu ska jag sluta tråka ut er!

Idag har jag haft en poloklänning och flätade håret och sov med det så har jätte lockigt hår idag :) Var nöjd. Sen har det inte hänt nå speciellt idag, var på skolan ett tag sen var det ju bara att gå på mässan och kolla i typ 1½ timme sen var jag möte och efter det satt jag i en ormgrop på skolan och såg film tills bussen kom så då tog jag bussen hem och där blev det middag med familjen och sdan for mamma på vattengympa och pappa gick ut i garaget medan jag och Tore stannade kvar inne så då passade jag på att träna "stå" med Tore eftersom på söndag är det utställning i Östersund, en taxutställning och det blir första gången jag är på en utställning för bara taxar så det ska bli kul!!
Och nu sitter det rätt så bra för honom men ska träna det ltie till innan helgen.. :) Det ska sitta som sten alltså!
Måste ju vara proffesionella när vi kommer dit ;)
Nu ska jag vara social med Emelie, som jag btw har färgat håret på ikväll :D Blev skit snyggt! Mandel och chokladbrun var färgen och den rekommenderar jag verkligen :)



xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0