Middagen fredag den 13

Igår var det ju som sagt middag hemma hos Henke med mina föräldrar :)
Han kom och hämtade mig typ kvart i fyra och då for vi direkt till Coop för att köpa ingredienser till maten. Vi var väl där typ en hvlatimme knappt och gick runt och letade sen när vi går  förbi godiset så säger Henke.
"Ska vi inte ha någon efterrätt?" Lite sådär oskyldigt.
"jaa, vill du ha det så, men jag hinner inte baka någonting OCH göra maten!"
Så då vände vi och gick tillbaka till frysdisken eftersom han fattade att jag inte skulle hinna!
Jag började direkt tänka på den där reklamen där mamma och dottern tar fram en påse ur frysen och häller först i ett innehåll och sedan ett annat och stoppar in den i ugnen också sedan tar de fram mjöl och allt möjligt ;P
Lite kul ändå! I alla fall så blev det en sådan smulpaj med rabarber :) GOTT! sedan var det bara att gå och hämta marsan sås som jag vispade själv så var inte lat där och köpte färdig gjord!

Sedan for vi hem och vi började laga mat och göra iordning allting före mamma och pappa kom. Blev stressigt för Henke var tvungen att fara tillbaka till Coop och lämna igen mögel j***vla tomaterna som vi lyckades köpa.
Men som tur var så var allting klart när mamma, pappa och Tore kom :) förutom tacogratängen men det gjorde ingenting för då fick de gå runt och kolla i lägenheten hur det blev efter tapetseringen! (bra blev det!!)

Direkt maten var klar var det bara börja äta och det gjorde vi indeed. Jag kastade nästan i mig var  så sjukt hungrig!
Sen medan vi åt stoppade jag in pajen i ugnen för de visste inte om att vi skulle bjuda på efterrätt så det blev en glad överraskning! :)
Vi hade trevligt hela kvällen med prat och ätande, lite skratt också ;P hehe.


xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0