Onsdag

Mitten på veckan.
Idag hände inte så mycket. hade sovmorgon till 09:30 så kunde åka med senare bussen, Skönt! På skolan var det som vanligt förutom att några som jobbar med UF företag från Luleå var på skolan för att hjälpa de som ska starta UF företag att registrera sitt företag.  Nu har jag alltså ett UF företag called "UF Djurhjälpen". Då vet ni att jag, Amanda Lindberg är egen företagare ;> haha sug på den ni!
Sen hade jag typ bara en lektion sen slutade jag så dagen har varit lugn och skön faktiskt.

När jag kom hem så gjorde jag gröt och medans jag står vid spisen och vänder mig om så står helt plötsligt en Liten Tore bredvid en Stor Bliss och jag tänkte vad i helvete gör hon här :P!?
Men tänkte då att Jessica var ute på gården, men inte det så jag provade att ropa på Jessica för att se om hon var i skogen, inget svar. Jag provade ringa henne på mobilen, inget svar.  Då tog jag Tore och Bliss i var sitt koppel och började promenera till lagårn för att överräcka Bliss till Jessica. Det gick enligt planerna så då passade jag på att prata med Jessica ett tag när jag ändå var där :)!
Men till slut kom vi fram till att Jessica var tvungen att fortsätta jobba och jag var tvungen att fara och äta upp min gröt som blev lämnad där hemma.

Jag och Tore gick tillbaka hem och jag käkade gröten, tog en powernap och sedan var det dags att göra middag.
Till middag blev det:
Makaroner eller potatis med korv och stekt ägg. Mums!
Jag lagade maten själv det var ingen som hjälpte mig med varken maten eller dukningen, lite stolt var jag alltså ;D!
Mättna och belåtna så konstaterade vi att Tore skulle få använda nosen lite ikväll så då drog jag och pappa, på väg till affärn för att köpa fil, iväg för att lägga ett spår i skogen, det gick bra förutom att när pappa gick och hämtade klöven som vi brukar använda så öppnade han påsen och såg att det var fullt med Fan och hans moster! (maskar typ ;P)
Vi var tvungna att ta den klöven som ligger i frysen ute iaf, inte nu för att det spelar sådär jätte stor roll men ändå!



Iaf när vi hade kommit hem från affärn och tagit oss ännu en powernap så var det då dags att låta Tore jobba lite med nosen så vi begav oss till spåret som var ca. 75 m långt för att låta han spåra och det gick helveeeetes bra idag! Gud så duktig han har blivit :D!!
Självklart fick han som belöning leka med klöven som han hittade och det är en jädrans belöning faktiskt! :)
Nu ska jag gå och titta på tv igen för orkar inte sitta upp så himlades länge nu!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0