Lördagen

Det var de värsta jag varit med om, bussen gick 07:15 på morgon från Stenvalls trä kontoren i Sikfors, vi var där klockan 07:00 typ och hoppade in i bussen, då kommer Snus Danne, Jörgen, Joel, Jonas och Simon jävlat klappkanon!!
De började dricka på bussen det första de gjorde :P alltså det var helt sjukt vilket jävla drag de hade!
Men det var iaf underhållande. :P
Sen efter 5 timmars bussresa kommer vi äntligen fram och det första vi gör är att ställa in väskorna m.m. i ett rum medans vi går och äter lunch på restaurangen Ämmilä, där vi fick potatis och lax soppa, den var ändå relativt god förutom att det var en massa lök. Efter lunchen fick vi våra nycklar till hotellrummen och jag säger då bara de, vilket jääävla kryddat rum vi hade, sex bäddars, bastu, två duschar, två toaletter, stort "vardagsrum", loft och takfönster, fy fan alltså vilket rum det var :D
men efter att vi installerat oss i rummet gick vi ner till Manne och Linda för att dricka nån cider medans de bytte om till badkläder sen var det bara tillbaka till vårat rum så vi kunde byta om!
Sedan följdes vi alla fyra ner till gemensamma bubbelpoolen där några andra från Stenvalls satt, varav en var naken :P haha, jaa jag säger då bara det!
Men efter ett varmt och skönt bad var det dags att gå upp på rummen för att göra sig i ordning för kvällen och andas ett tag :) jag hann dock inte bli klar förrän vi fick en massa främmande på rummet så då blev jag oerhört stressad men jag blev ändå nöjd med hur jag såg ut på kvällen dock har jag inga kort på mig själv :P haha, men så är det ibland!
När jag var nöjd med hur jag såg ut och hade klätt på mig ordentligt osv så skulle vi gå till några andra och på vägen hittade vi en vilsen Joel :P haha gick runt i korridoren i bara kallingar och en handduk slängd över axeln så då var vi tvungen att hjälpa honom tillbaka till hans rum och det var bara tur att jag visste vars han bodde för annars han karln inte fått nå kläder!
Men vi hittade iaf hans rum och hjälpte honom in på rummet där det var total kaos i princip alla var så fulla att det var aggressiva en del och vissa var ledsna och allt var rent ut sagt åt helvete!
Efter många om och men så tog vi oss iaf till Restaurang Phivipirrti (vet inte riktigt hur det stavas men men) där fick- och skaldjurs buffén väntade på oss. Den var inte så himlades god för det hade som en speciell kryddning osv. men gick och äta iaf,
 
Sen efter förrätten var det dags för varmrätten som bestod av renkött med klyftpotatis eller potatis med någon sorts vitlökssås+ tre olika såser som man kunde välja mellan. det var gott men de kunde ha grillat renköttet lite till för det var blodigt!
Och sen var det ju bara efterrätten kvar som var, vitchoklad mousse med grädde och hallon i botten pyntat med några hjortron.


Annars var det mest bara surr över lite öl och kaffe! men sen kände jag och Emilia att vi var tvungna att gå ut på krogen men självklart hittade vi inte krogen vi skulle på så vi gick tillbaka till hotellet där vi blev kvar på ett hotellrum inte så långt ifrån mitt och Henkes. Och sen var klockan så mycket att vi for hem och la oss!

Så såg min lördag ut utomlands ;> hehe.

xoxo


Kommentarer
Postat av: Jessica

du har verkat så nere på sista tiden, men du verkar ju haft en bra helg iaf ;)

2008-10-08 @ 00:26:01
URL: http://wearisome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0