"Norrbottens vackraste hund"

Lördagen var en riktigt intressant dag faktiskt! Steg upp tidigt för att vi skulle fara på hundutställning i Boden :)
Vi kom dit kring typ 9 och då satte vi stolarna vi hade med oss kring den ringen som Tore skulle gå i. Sen var det bara att vänta på att de 19 hundar som var före oss skulle bli bedömda och ju närmare vi kom till vår tur desto mer nervös blev jag :P Jag vet, lite töntigt, men kunde inte rå för det :P Men när vår tur kom så hade jag samlat mig iaf men var fortfarande nervös för domaren såg väldigt barsk ut!
Men vi gick ut på banan och han stod på bordet och sprang i ringen, både runt och rakt fram och skötte sig jätte bra!! (stolt mamma!) och han blev BIR (Bäst i ras) och gick vidare i gruppen och fick ett HP (Hederspris) så jag var jätte nöjd för i bedömning stod det bara jätte bra saker och att han varl lovande och bra benstomme & vinklar och huvudet osv och då blir man extra glad och stolt över honom :) Men när vi gick vidare i gruppen så var vi tvungen att vänta till halv 3 (alltså drygt 3½-4 timmar) för att se om han blev utvald att tävla i final mot andra valpar för att bli utsedd till Norrbottens vackraste valp! Men han blev inte uttagen till final men det gör absolut ingenting för han är den vackraste för mig ändå vare sig med eller utan det priset!
Sen efter det så for vi till Luleå för att käka på Kebabhuset!
Och det var lika gott som alltid! Efter att ha ätit och suttit och pratat lite så for vi hem till Piteå igen med mig som chaufför ;D Gick bra att köra var dock halkigt på vissa ställen så då körde jag sakta men annars var det inga problem :)
Direkt vi kom hem till Borgfors så packade jag lite snabbt sen drog jag och Henke hem till honom för att jag skulle hinna duscha och göra sig iordning innan Emelie och Fredde kom för att se film, dock var vi ganska trötta så vi la oss och vilade lite innan jag började fixa mig. Och när jag började fixa håret märkte jag att jag glömt min Volumaster OCH sminket och jag menar hur ofta glömmer man båda de grejerna?!
Ja herre gud, vart lite irriterad på mig själv men annars var det lugnt!

Sen kom de och vi såg film och sedan drog vi till Erik en kompis till Fredde och Henke för han och en kompis till han drack lite öl osv. När vi kom dit började vi spla Guitar Hero vilket är otroligt beroende framkallande (vilket Emelie har fått lära sig;P) satt även och pratade och bara umgicks, var riktigt trevligt faktiskt :)
Sen vart det stan en sväng sen hem till Henke för att soova och gud vad skönt det var efter den dagen!

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0